hoge schoolcijfers! - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Juliette Smit - WaarBenJij.nu hoge schoolcijfers! - Reisverslag uit Bradenton, Verenigde Staten van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

hoge schoolcijfers!

Door: jetjjee

Blijf op de hoogte en volg Juliette

17 Maart 2011 | Verenigde Staten, Bradenton

8 march dinsdag.(in orlando)

We hadden vandaag een dag vrij. Ik en Lacey gingen toen we wakker waren naar de andere meiden om te vragen of ze mee wouden met ons om de omgeving te verkennen. Maar ze wouden niet. Dus ik ging lekker met lacey alleen mee. Ze liet haar highschool zien haar huis en haar 2e huis (waar ze na toe gaan verhuizen, het is nu de office van haar vader).Het ligt in een park met alle maar villas in de prachtige natuur. Haar huis heeft geen 2e verdieping wat typichs amerikaans is omdat ze hier tog genoeg ruimte hebben. Ze zijn best gelovig dus dat kan je wel zien aan de inrichting. Maar het was echt heel schattig en gezellig ingericht. We hadden onze tenniskleren aan en we gingen tennis op een tennisbaan daar, wat practig in de natuur ligt naast een meertje. Toen we aan het tennis waren kwam de opa van Lacey.Hij ging meedoen terwijl hij boven de 70 is!. Maar hij speelde echt heel goed, hij had al mijn harde ballen terug en ik had super reallys met hem. Echt super cool. Hij eet ook super gezond, is dun en is erg fit. Hij vertelde mij wat hij eet in de ochtend middag en avond en wat het beste voor je is enzo. ( in de ochtend eet hij bevoorbeeld bramen op een speciaal granen brood) ( ik was helemaal geschokt dat hij een amerikaan is:P ) zijn vrouw (oma van lacey) kwam met zelf gemaakte koekjes aan ( gister had ze ook koekjes voor ons gemaakt) super lief!. Daarna gingen we naar een prachtig meertje, het was echt heel mooi, het ligt in de natuur en is heel erg schoon omdat het water uit de grond komt.
We hebben gezwommen en van de duikplak af gesprongen. Ook zag ik in het meertje wel 10 schildpadden.

Daarna gingen we terug naar de meiden om hun op tehalen om in de mall te gaan eten. Het was echt een super nieuwe moderne prachtige mall waar je als je binnen komt al het abercrombie luchtje ruikt. Ook in de mall heb je een hoek met alle soorten restauranten bij elkaar.
Daarna nog geshopt.

Woensdag 9 march 2011.

We hadden de volgende wedstrijd we moesten tegen een NAIA dat is een andere division. Ik won mijn enkel was nog best spannend en ik won ook mijn dubbel. Totaal hadden we 7-2 gewonnen. Als lunch om 5 uur chicken file en daarna in Olive Garden gegeten als avond eten het was weer super druk super wachtlijn van 2 uur zo als altijd. Iedereen was dood moe en ik was de enige die met lacey de tafel gezellig hield.

Donderdag 10 march 2011.

Het regende heel hard die ochtend dus iedereen dacht de wedstrijd gaat niet door. We gingen weer in chicken file eten, maar omdat we moesten wachten op het antwoord van de tennisdirector van onze school of we moesten spelen of niet, waren we wel 2 uur in chickfile. (hij vond dat we moesten spelen omdat we nu 4dagen hotel voor ons is betaald en we maar 2 dagen hebben gespeeld. ) Gelukkig heeft patrick hem overtuigd dat de banen echt niet droog zijn en dat we gewoon lekker naar huis gingen.


Vrijdag 11 march 2011.

Ik moest leren dus na het uitslapen ging ik mijn grammatica leren. Ik heb een super belangrijk toets op maandag als ik die niet haal, haal ik de klas niet. En het waren 3 hoofdstukken dus ik moest echt hard leren.

Zaterdag 12 march 2011.

South Florida Comm. College. speelde tegen SCF 2 pm. Ik en sven gingen erheen en lacey was er ook. Later kwam beau en jon ook. Beau heeft zijn snor geverfd in een zwarte snor, erg lelijk maar grappig. Daarna gingen we naar windixi om voedsel te kopen. Ik had de hele avond daarna zitten leren.

Zondag 13 march 2011.

Leren,leren,leren... pannekoek als luchn gemaakt, daarna tennissen met sven op de tennisbaan dat bij mijn appartement hoort. daarna leren again.

Maandag 14 march 2011.

Mijn toets ging heel goed, ik had het hoogste van de klas gehaald!! 88 procent! ook heb ik een A dus 90 procent voor speech en listening. en ik heb ook hoog voor reading alleen voor writing sta ik laag.

Dinsdag 15 march

Hard trainen want vrijdag moeten we tegen St. Petersburg. Waar we de vorige keer 9-0 van verloren.
Jana had ik weer na 1 hele week gezien omdat ze in springbreak terug naar chicago was (waar ze vandaag komt) en hele week geparty heeft.

En sven en ik gaan omstebuurt koken, wie kookt hoef niet aftewassen. Het is heel grappig want we hebben echt een kookwedstrijd. sven heeft best lekker gekookt. met garnalen, aardappels, en tomaten soep. maar ik vond dat ik beter kookte met me spinazie vis en macaroni.

Woensdag 16 march

Na me school ging ik naar de baseball wedstrijd scf tegen south Florida. Scf baseball spelers zijn echt heel goed en ze hadden vorige jaar de nationale gewonnen en vaak worden de spelers gelijk gedraft van scf en worden pro. maar nu gaat het helemaal niet zo goed met hun en verliezen ze steeds met 1 punt.

Donderdag 17 march

training was echt heel leuk ik ging met lacey trainen en betsy (normaal moet ik altijd met patrick trainen en de nummer 1 2 3 ) (want hij wil altijd met de beste trainen) (betsy traint altijd met de slechtere ) maar omdat ik beetje klaar ben met patrick die altijd de zelfde tips geeft , ging ik met lacey met betsy trainen. Eerst moest ik een wedstrijd tegen lacey spelen ik had 6-2 gewonnnen. De dril was ook erg leuk omdat besty echt super tips geeft!

En Oja het is vandaag Saint peter's day. Dat betekent een dag voor Ireland. Iedereen draagt dan groen en gaat in de avond naar clubs en cafes om te drinken. Maggie had zichzelf helemaal onder getaped, echt typichs haar. Maar ik wist het natuurlijk niet. In de avond had lacey ons uitgenodigd om bij haar te kopen eten, dat ze ging koken voor ons. Erg schattig. Dus Ik en sven (in het groen) gingen naar lacey appartement en jana was er al. Ze had lekker gekookt. Pork met bacon en sla met aardbeitjes. Maar ik had om 5 uur in de cafeteria gegeten. Maar ik had haar gerecht natuurlijk niet laten staan. DAarna ging sven en lacey nog pizza bestellen. En natuurlijk moest ik daar ook van eten. Ik had 3 grote maaltijden die avond en kon niet meer bewegen. Ik ben 10 kilo in 1 avond aangekomen:P .

De avond was heeel gezellig we deden kaartspelletjes. Boulshit en sven zat echt als de 4e girl tussen mijn vriendinnen:P erg schattig. want hij kan echt heel goed opschieten met ze.


Vrijdag 18 march

Ik en lacey gingen naar yoga om 10.30 daarna hadden we om 2 uur st petersburg wedstrijd! Ik was best zenuwachtig want het was echt belangrijk.

Normaal coach patrick me maar nu besty en het ging echt super!

Ik moest dubblen met Lacey , dubbel 3 normaal ben ik dubble nummer 2. omdat dat een tacktiek was van besty. Omdat we dan zowieso 1 dubbel zouden winnen. Dus er zat best veel druk op mij want ik moest heel goed spelen want anders was de strategie voor niks. Gelukkig ging het super goed en lacey en ik wonnen 8-1. De andere dubbel 1 en 2 verloren. Ook mijn enkel ging super ik won 6-1 6-1 en was binnen uurtje klaar terwijl sommige nog met hun eerste set bezig waren. Laurence en mariana (mariana speelde weer voor 1ste keer haar been is nu genezen ofso) wonnen ook. Maar de rest verloor zo we hadden net verloren 5-4.

De baas van de school, de fysio , leraar, dochter, moeder,nicht van besty, andere fysio waren allemaal kijken erg leuk!

Ik ging met lacey en sven een opblaasbed en pannen kopen voor ze nieuwe kamertje.

Daarna gingen ik jana,lacey en natuurlijk svennie naar een super lekker italiaans restaurant GIO. Het was weer super gezellig en heerlijk eten. Het was echt knus en gezellig en italiaans ingericht van binnen.

Zaterdag 19 march.

Weer yoga om 9.30, met lacey. Daarna met jana ik en lacey naar ANN Maria beach. Super mooi echt een aanrader! mooier dan Sarasota of longboat key beaches. en dat is bijna onmogelijk. Het is zo mooi licht blauw. En de hele week is het al heel heet hier, geen wolkje aan de lucht en volle zon. Uitputtend met tennis maar heerlijk op het strand.

Natuurlijk gingen we onze baseball guys weer aanmoedigen die tegen hillsborough moesten om 2 pm. Sven was er ook met Dave en ze verloren met 5-3.

Daarna gingen ik en sven de appartement regelen maar sven kwam er achter dat je alleen voor minstens 7 maanden kan huren dus dat word nu veel duurder. Omdat hij moet door betalen als hij het niet eens gebruikt.

DAarna dubbel wedstrijd! Ik en lacey tegen het pink dual sven en jana. Jana had een roze shirtje aan en sven een roze polo. Was echt grappig.
Gelukkig waren we niet onderinvloed van de matching outfits en wonnen we dik. Daarna ging ik met sven spelen, we wonnen ook. Ik zei tegen jana dat ze het moeilijk zou krijgen maar dat geloofde ze niet. Het werd heel moeilijk voor haar want ze won maar met 20-18 van sven en het was de hele tijd gelijk. Ze sloegen alle 2 erg goed en het was heel grappig om te zien want jana werd gek van de ballen van sven . :P

Daarna lekker thuis op de bank zitten en dit geschreven. Er zou nog ene feestje komen in Lacey appartement voor the baseball guys van SCF maar alleen 1 jongen kwam. Dus ik had geen zin om te komen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

p.s. mam en pap huur een huis in Ann maria!


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



  • 18 Maart 2011 - 20:37

    Daddy:

    hoi Jetser,

    hoe is het schat?!? Heet die mall the circle?!? Dat schijnt wel een bekende mall te zijn in Florida! We zijn nog aan het kijken voor een huis. Holmes Beach is ook een goede optie denk ik om te verblijven! Lekker weekend en we spreken je hoop ik weer zondag. Morgen moeten wij werken en gaan we een hapje eten met Erri en Eline. Kijk er erg naat uit je eind April weer te zien want ik mis je wel lieverd.. DIKKE DIKKE KUS papXX

  • 20 Maart 2011 - 03:29

    Juliette Smit:

    eej pap ik zal even aan lacey vragen hoe de mall heet!

    jaa morgen 11 uur word het denk ik!

    spreek jullie morgen misjulieexxxx

  • 20 Maart 2011 - 11:27

    Lottelehman:

    Super leuk berichtje weer jet!

  • 20 Maart 2011 - 13:07

    Mam:

    Is goed Jet 11 uur is prima! Goede cijfers top! Spreek je zo! Hvj Mam

  • 21 Maart 2011 - 15:38

    Tiny:

    Hoy Jet ,wat geniet ik elke keer van je verhalen.Je tennis gaat heel erg goed he!!!! En wat leuk dat je fam komt he hebben ze enig idee waar je zit en wat je doet.Jet veel plezier en geniet er van Liefs Tiny

  • 21 Maart 2011 - 16:35

    Anna:

    heee lieve jet! wat een verhalen weer! echt superleuk om te lezen, volgens mij heb je echt de tijd van je leven daar! of mis je heiloo toch ook wel een beetje? haha. maar wat goed dat je zulke hoge cijfers haalt voor engels! en tennis gaat ook goed lees ik al! en ben je al lekker bruin geworden? zal vast wel met 30 graden. zie je sven nog vaak? en hoe is het met je kamergenootje? niet te bruin worden he! xxxxxxxxxxxxxxxx liefs anna

  • 21 Maart 2011 - 22:33

    0pa Ton:

    Het is toch fantastisch wat je allemaal
    meemaakt. Fijn om dit alles te lezen
    Een dikke kus

    Opa

  • 23 Maart 2011 - 03:05

    Juliette Smit:

    eej tiny! alles goed bij jou? nog druk met de honden? Laat je sem nog veel uit? want me moeder heeft nu tijd over toch:P ? xxxxx uit bradenton !!

  • 23 Maart 2011 - 03:10

    Juliette Smit:

    eej ANN!!!

    hoe gaat het met jou?? ik stuur je wel even een mailtje want dit is niet echt lekker praten. Ja het is hier net als een droom, nu echt 30 graden dus echt bloed heet. Ja ik mis jullie vooral en me familie maar niet het super saaie heiloo:P Ja ik kom nu al dichtbij een negerin:P Ja sven woont bij me dus die zie ik gelukkig elke dag! maar hij moet het huis uit dus dit blijft niet voor altijd. Me kamergenoot blijft saai en niet sociaal en vreselijk.

    Hoe gaat school? al examenstress? hoe zijn je cijfers?

    xxxxxxxxxxxx

  • 26 Maart 2011 - 22:21

    Daddy:

    Hi Jetser,

    Alles OK! Wij waren net even bij de Schongies voor Mike zijn verjaardag. Eline weer top alles geregeld. Was gezellig. Wordt tijd dat het lekker voorjaar wordt hier. Hoe is het bij jou. Moet je daar "uberhaupt een trui aan? Annemarie de H. te H. was er er ook met haar mannen. Die Huck is ook een om te huggen! Wat een lekkere gozer.(nee niet nichterig bedoelt natuurlijk) Vanavond gaat de klok een uur voruit hier dus slaaaaaaaaaaaaaap lekker. Dikke Kus, pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 52705

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: