Mauritius boven verwachtingen - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu Mauritius boven verwachtingen - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

Mauritius boven verwachtingen

Blijf op de hoogte en volg Juliette

20 Februari 2014 | Mauritius, Mauritius

Hi all,

Okay waar was ik gebleven, mijn werk oja Vrijdag de 14e. Ik ging die avond naar de barbecue waar ik voor uitgenodigd was en ik zag daar 10 nieuwe studentjes, erg gezellig ze komen uit Berlijn, Rusland, South africa maar de meeste uit natuurrlijk Nederland. En ik hoorde op die barbecue de meeste te gekke verhalen van wat ze hier allemaal gedaan hebben. Okay snorkelen had ik wel gedacht maar kan je ook op dit kleine onbekend eiland met dolfijnen zwemmen, leeuwen knuffelen, onderwater lopen, klimmen, abseilen, tokkelen, et reizen schildpadden op de foto, safari, parasailen, parachute springen, golfsurfen, wind en kite surfen, raften, kanoenen en ga maar zo door! Ja dit eiland waar de meeste nog nooit van gehoord hebben kan je echt alles doen. Ik was stom verbaasd en had zo weinig over dit eiland opgezocht dat mij eigenlijk alles verbaasde.

Nadat ik veel gepraat had met iedereen ging iedereen uit. Ik was zo op dat staan zelfs doodvermoeiend en pijn deed, ik ging samen met Nina naar huis lopen. Er zijn hier 3 appartementen aan het strand die voor de studenten zijn ze liggen allemaal achter elkaar dus erg dicht bij elkaar. Zei vroeg aan mij of ik mee wou gaan morgen ochtend naar het national park van Mauritius, Natuurlijk wil ik dat dacht ik! Ik ben verliefd of de natuur en helemaal hier in Mauritius. Wel om 6 uur opstaan omdat we vroeg de bus moesten nemen. Je zag wel dat ik de nieuweling was want voorbereid was ik zeker niet.Ik had geen muggenspul, geen dichten schoenen, geen paraplu, geen eten, niet genoeg te drinken mee. NIna had een hele tas vol met zelfs pleisters wat ik erg overdreven vond maar uiteindelijk nog van nut waren!

Ik, Nina, Jonathan (nederlanders) en Christina (lietuva) hebben een erg mooie route door het enorme park gelopen tot aan de top van de berg. Boven aan de berg begon het te regen en iedereen was er goed op voorbereid behalve ik. 500 meter liep ik achter half kruipend omdat de paden zo glad waren van de modder en regen . Ze moesten maar wachten op mij en ik werd uitbetaald met 2 dagen kuitpijn van het niet proberen uit te glijden. Ik dacht: die gaan mij nooit meer mee vragen. :) Die avond gingen wij met ze alle wat eten in FLIC en FLAC en gingen wij daarna na het feest van Sebastiaan (jongen uit zuid africa) want die was alleen thuis (hij woont hier in mauritius) zijn huis is een villa met zwembad erg niceeeXD Sebastiaan is een super drukke mega gek grappig overdreven uitgesproken beetje te zwaar (ik denk alcoholverslaafd) figuur waar ik het met een van de beste mee kan vinden. WAarom? geen idee te veel overeenkomst?:P Nadat ik nog meer mensen had ontmoet (gelukkig kwamen veel uit het buitenland en zijn het niet alleen nederlanders) gingen we met ze alle gezellig uit! Ik ben erg onder de indruk hoe open, aardig en geïnteresseerd iedereen is maar dat komt ook omdat het meestal allemaal reizigers zijn die al australie zijn door gereisd of amerika of weet ik het. (de buitenlanders dan). Er zijn hier 2 super knappe negerinnen waar ik echt tegen op kijk, ze studeren law (ze komen uit kenia en nigeria) en reizen veel maar ze willen alle twee de wetten beter en minder corrupt in hun land te maken. Ze reizen omdat het moet van hun ouders( waarschijnlijk rijke ouders) maar ze willen voor hun land werken. het zijn echt mega independent women. Eentje van hun is keer van het noorde van afrika helemaal naar het zuiden gereisd in haar EENTJE! wtf he? Hoe cool ben je dan? en ik schijt al op de eiland in mijn broek als ik overdag alleen boodschappen moet doen (hahah grapje or;))

Na uitgaan wat ik erg apart vond door de verschillende mensen door elkaar (alle leeftijden en alle kleuren) en de mauritiaanse/ indiaanse weet ik veel waar het vandaan komt muziek. ER zijn in flic en flac (2na beste uitgaans plaats in mauritius) 3 clubs en 3 kroegen ong. allemaal tegenover het strand. Volgende dag lekker gechillt sommige gingen nog naar suiker plantage en museum maar ik kon niet mijn bed daarvoor uitkomen (mega kater (van het vliegtuig ;) )

Door alle verhalen durfde ik niet echt iets in mijn eentje te doen de volgende dag (zondag) ik ben in de avond naar hun toe gegaan en heb gevraagd wat ik nou wel kan doen in mijn eentje hier zonder te bestolen te worden ofso. Eigenlijk alles maar neem niks mee naar het strand... oke dat weetik dan weer. word moeilijk fotos maken van zon mooi strand.. lekker uiteten geweest die avond en wat gedronken in de bar met de jongens in mazzonia.

Volgende dag stage eerste keer alleen dus moest transport zelf regelen. Okey bus was goed gegaan met de andere instappen en vragen of hij voormij nog door kon rijden. 1 uur in de bus voor 50 roepie. (40 roepie 1 euro) Terug weg was een hell. Ik was erg laat klaar en moest wachten op een taxi die mij naar quatre bornes zou brengen daar aangekomen nam ik de bus maar die stopte niet in flic en flac maar bij cascavella daar aangekomen gingen er geen bussen meer (bus chauffeurs hebben er hier na 7 uur geen zin meer in) toen stond ik alleen in het donker bij een bushalte. na een tijdje kwam er gelukkig een politie agent (want niemand moet hier alleen staan laat staan een blank meisje) en een taxi chauffeur die voor een rit van 10 min 400 roepie vroeg. Ik was totaal afhankelijk van hem om nog naar huis te kunnen komen dus deed ik het na nog een beetje afdwingen voor 350roepie. Maar waar woonde ik ook alweer? en waarom is erniks verligt hier in mauritius. WAarom staan er nergens borden of straatnamen?? ooo ik mis de tom toms en google maps ... rijdend door de straten van flic en flac wistik niet meer waar ik de taxi chauffeur heen moest sturen.. terug weer naar links onee misschieen daar oke nee dat loopt dood oke dan maar rechtdoor onee omgomgomg... Hij kon geen engels ik geen woord frans hetwas een zwetende stressende sfeer geworden waar hij ook geen raad mee wist behalve dat hij het kon verlichten door te roken naast me.. oke dan voor deze ene keer.. nadat ik gebeld had met mike (jongen van nl) wist ik ong weer hoe wij moesten rijden en kwamen we gelukkig tenminste ik kwam gelukkig heel aan:)

Dinsdag nacht:
Misselijk geworden omdat ik die avond daarvoor roti en noedels van de straat gegeten had. iedereen zegt dat het makkelijk kan oke juliette kan het weer niet aan:(

Dinsdag vrij genomen want moest bijna elke keer over mijn nek van de misselijkheid voelde me beroert ben in de na middag voor de eerste keer naar het strand geweest en al mijn beroerte verdween voor( achter?) de zon.. ;) WOUWWWW wat mooi jongens... hahah ik stond een tijdje in mijzelf te lachen zelfs hard op want WOUW wat heb ik dit goed gedaan, wat heb ik hier hard voor gewerkt en WOUW wat is dit een beloning... al die tijd achter mijn studie boeken al die uren voor de toefl en sat test voor bijles engels al die tijd is het dik en dwars waard geweest... bedankt mam bedankt pap bedankt :) ik heb uren in het water gedobberd alleen maar gekeken naar de mooie licht blauwe hemel en witte wolkjes naar het mooie witte zand strand en de mooie palmbomen daarachter... naar een zee zonder grote windmolens in je beeld of grote vrachtschepen.. nee puur puur natuur is wat je hier nog tegen komt.. Helemaal ontspannen en beter kwam ik terug om te gaan eten bij iemand anders van de eetclub. (iedere avond kookt er iemand anders van de nederlanders voor elkaar) erg gezellig! De volgende dagen waren beter kwa vervoer en misselijkheid:) ik werd steeds beter bewust hoe het hier te werk gaat en hoe je dingen moet regelen. Ook voel ik mij nu erg veilig en ben ik zeker niet meer bang om alleen ergens heen te gaan. Dit voelt allemaal veel beter en ik voel mij eigenlijk helemaal thuis:)

Mijn project voor mijn werk is fantastisch ik mag al vanaf de eerste dag allees coordineren en heb heel veel invloed en verantwoording. Ik voel mij zeker een part of the team en iedereen is erg hulpzaam. Het project is leuk maar wel heeel veel werk dus heb denk ik als enige hier van alle studenten stress ( iedereen klaagt over dat ze zo weinig te doen hebben en zich vervelen) Ik vraag mij wel af hoe ik mijn marketing plan ga schrijven naast mij werk voor school.. maarja... we zullen zien..

Volgende blog ga ik schrijven over mijn beste weekend ooit van mijn leven en mijn meest slechste dagen ooit van mijn leven allemaal in 1 week.. sometimes you win sometimes you lose..


LOVE YOU ALL xXxXx

  • 28 Februari 2014 - 20:18

    Robin:

    LEUK SJUUL XXX

  • 28 Februari 2014 - 21:20

    Tiny:

    Hoy Jet ben je weer een beetje opgeknapt???Hoorde vanmorgen van je moeder dat je zo ziek bent geweest en in het ziekenhuis bent geweest.Maar het is weer goed afgelopen maar denk wel heel goed na wat je eet en drinkt hoor.En nu maar weer met dolfijnen zwemmen wat een vervelend leven heb je toch he!!!!Maak maar veel plezier en genieten maar!!!!groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 52688

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: