I faced the horserace - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu I faced the horserace - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

I faced the horserace

Door: juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

23 Maart 2014 | Mauritius, Mauritius

Ga paardje ga!

Jesus wat een drukte ik loop gewoon meer dan twee weken achter.. dus voor de diehards fans hier is een lekkere lange blog.. grapje

Ik was gebleven bij de paardenracen op Zaterdag 22 april. Zoals ik al verteld had mocht ik van Vim 1 vriendin mee nemen dus had ik Denise meegenomen. Vim haalden ons op rond 11 uur en omdat hij te laat was (echt een Mauritiaan;p )moesten wij erg opschieten. We haalden nog 2 vrienden van hem op en ik besefte toen pas hoe netjes iedereen er uit zag namelijk allemaal in dure pakken. Ik keek vim vragend aan en Vim vertelde mij dat het zijn schuld is dat hij niks tegen mij gezegd had en dat ik eigenlijk netjes verkleed moest zijn.. jaoorr dacht ik ik ben lekker bezig met mijn dresscode:P Zat ik daar met een korte broek en topje, Denise had toevallig nog een lange chique jurk aan gedaan, maar die was ook al aan het stressen dat het misschien te kort zou zijn. Waar gaan we heen dan vroeg ik mij gelijk af.. Is toch gewoon maar een paardenrace?
Dat was het dus niet. We kwamen daar aan het het was al een gekke huis, echt super druk met natuurlijk alleen maar Mauritiaanse mannen op elkaar, door elkaar, in lange rijen om te bieden op de paarden, met overal stenen tijdperk tv’s met vorige resultaten van de paarden. Okey populair gedoe dacht ik gelijk. Wij liepen als twee belangrijke paarden trutjes achter een te brede bodygaurd door de menigte heen., we mochten overal voorrang en we liepen gelijk uit de massa naar de VIP gedeelte. Vim werd door iedereen tegen gehouden omdat iedereen hem kent, ze willen allemaal zijn kennis en mening weten zodat ze weten op welke paard ze moeten bieden en dat ze misschien wel op vim’s paard moeten gaan bieden. Vim had daar helemaal geen zin in en was al helemaal aan het zweten omdat hij mega zenuwachtig was voor zijn paard die voor de eerste keer gaat deelnemen. (hij heeft 3 paarden en dit is de nieuwste) Ik kreeg een vip pasje van iemand anders en we werden zonder vim natuurlijk wel door allemaal bodyguards netjes naar onze grote vip balkon gebracht..Weg van de menigte we mochten ook niet alleen the crowd in. ik zei gelijk he jij heb ik nodig als ik terug loop van uitgaan in Flic en Flac;P
ik bedacht me toen ook hoe krijg ik toch altijd voor elkaar..haha ongelovelijk jet.. zaten wij daar or Miss Smit en Miss Van Gelder naast wat millionairs op een te grote balkon met een rood wijntje in het zonnetje beetje zonder enige kennis naar de paarden te kijken.. Ik zag dat de mannen lekker geld aan het verdienen waren en besloot om mij er een beetje in te gaan verdiepen en wat geld te gaan inzetten. Nee ik mocht niet mijn eigen geld inzetten maar kreeg wat 100 roepies van hun om op een paard te gaan inzetten. Ooee spannend ik voelde de casino spanning die ik ook heb als ik met yoer of mij vader ga roulette of 21e erg leuk vind ik zelf en wat ook leuk is om alvast te gaan bedenken wat je wel niet allemaal met het gewonnen geld kan/gaat doen.. ja ik ga zeker weekend naar de te bizarre mooie resorts of zal ik mijn zusje ofmoeder overlaten vliegen? Nee resort met spa voor mij lijkt mij een beter plan hahah ;)
Eten was natuurlijk ook weer gratis en we mochten drinken wat we wouden. Met een uitzicht waar je U tegen zegt wouw.. wat te gek! Het paardenrace seizoen was die dag gestart en gaat door tot december. Het was super gaaf om zon ander culture/ sport te zien. De mauritianen stonden langs de hekken en als de paarden langs kwamen werden ze net een ander dier soort; apen, ze schreeuwden, sprong, klommen in de hekken om er voor te zorgen dat de paard waar ze op gebied hadden zou winnen. Ikstond met volle verbazing te kijken .. schok soms van het geschreeuw om mij heen en keek soms zelfs weg als ik zag hoe hard die paarden werden geslagen door de chockies (geen idee hoe je het schrijft ‘(de mannetjes die de paarden rijden)’. De paarden doen ongeveer 1.30 over eenrondje en ze gaan 110 km per uur. Omdat ik weer is underdressed was , hahah ongelovelijk.. ik kan mijn korte broeken beter niet meer aan doen in 30 graden hitte mocht alleen Denise naar het paard van Vim voordat hij moest racen. Omdat daar camara’s zijn en het live op nationale tv word uitgezonden kaner niet een blank meisje met korte broek rondlopen. Denise staat nu namelijk wel in het magazine en Vim was op tv (ik kon alles zien want er was natuurlijk een tv op onze balkon). Tjaa.. ander keer mag ik mee werd me 10 keer verteld;P Ik bedacht mij dat denise wel beter in een paardenblad past sinds ik mij nog nooit in een paard heb geinteresserd.
De dag vloog voor bij ik was aan het rennen tussen de racen om te blijven bieden op wat ikdacht de beste paard en had soms 500 roepie verloren en soms weer wat roepies gewonnen.. gelukkig voor mijzelf (ik kan niet tegen mij verlies) had ik op het einde 400 roepie winst en liep ik tevreden naar huis. (400 roepie = 10 euro verdeeld over mij en denise is 5 p.p) haha kinder spel dus. Want de mensen waar ik mee was zetten soms wel is 10000 roepies in voor een paard en hij verdient elke week 1000 euro met paardenracen vertelde hij mij.. uhmm moet ik dat geloven geen idee maar ik bedacht mij wel dat ze vast even de chockie opbellen zodat ze zeker weten dat ze winnen;) Ja ga mee voglende week ik weet zeker dat die paard gaat winnen en ik ga 10000euros inzetten op dat paard. Wouw dacht ik ik kan nu echt misschien wel op een illegale manier maar toch BAKKEN met geld verdienen in 1 keer.. uhmm.. jaa ik ga gewoon gewoonn al mijn geleende geld vande overheid (500 euro) op dat paard inzetten.. uhm juul wtf bedenk jij allemaal haha doe normaal..
We mochten op het einde nog even langs de stal waar de paarden stonden terusten best indrukwekkend zon groot getraind paard enze waren lief ze likte mijn gezicht vol en kwamensteeds naar je toe..ja deze paarden worden goed behandeld en zijn veel geld waard ..

op de terug weg werd er nog even een staatslot voor mij en denise gekocht en we waren dus lekker in bezig met ze alle. Vim zei gelijk jul als jij (de jackpot is 80 million roepie) 1 million wint dan beloof je mij dat ik je hier op dit eiland blijft .. haha tuurlijk vim als ik 1 million euro win prima deal;)
Denise en ik kwamen druk/stralend/ over excited terug en ik denk dat wij met ons verhaal wel wat mensen jaloers hebben gemaakt maarja niet iedereen krijgt zoiets voor elkaar;)
Oke nu even goed nadenken wat heb ik die dag erna gedaan.. Oja we (alleen demeiden)zijn in de ochtend naarde markt geweest in Quatre Bornes.. leuk goedkoop klein grappig en iedereen had de zelfde spullen zoals nep Gucci/Prada/d&g shirtjes voor 200 roepie (5euro).Ik kocht voor 50 roepie nagellak, handtas, (350 roepie) een rayban zonnebril (250 roepie ) en wat handoeken voor 200 roepie perstuk ofso..
Even weer een dell puri (zelfde als roti) voor 30 roepie gegeten en terug de taxi voor 100 roepie per persoon naar huis (half uurrijden) . hahaha En weet jewat de grap is wij vinden de taxi voor 100 roepie (2,50 euro) duur hier omdat wij normaal voor hetzelfde stuk (30 minuten) 35roepie betalen (40 roepie is 1 euro) haha geniaal toch.. taxi voor 90 cent word je na 30 minuten rijden bijna voor je deur afgezet .. hahah geniaal… hier bedankt 5 roepie fooi zeg ik dan stoer:P{
Na de markt hebben wij lekker onze bikini aangedaan en zijn wij op het prachtigeparadise strand naar de resorts gelopen (10 minuutjes) .Heerlijk tussende honeymoon koppels op het strand gelegen en uitgekeken op een bahama’s looking like zee. Ja life is good very very good… kom meiden ik laat jullie zien waar de cocktail bar is zei ik stoer(was daar met vim geweest vorige keer) nee ze waren bang om gesnapt te worden omdat wij niet bij het resort horen natuurlijk).. oke jammer .. Ulrick belt (een van onze begeleiders/instructeurs in de berger) hij wil dat ik kom voor een drank spel uhmm nee bedankt ik blijf hier lekker in de zee dopperen.. maar hij komt langs met wie is dat? Een neger als vrouw verkleed hahaha geniaal hij had verloren met het drank spel en zong nu uit volle borst who won the World van beyonce met een bikini, een te kort jurkje, sleehakken aan een een afro pruik. Hahah bedenkent dat homo zijn hier verboden is en dat de gasten van het resort hier niet op zitten te wachten vond ik het hilarisch. Met iedereen zijn wij zingend beyonce liedjes naar huis gelopen en lag ik optijd gelukkig en tevreden in mijn bedje..