love is in the air - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu love is in the air - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

love is in the air

Door: juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

07 April 2014 | Mauritius, Mauritius

1 april is voor iedereen een dag vol met grappen maar voor mij en yoer de enige serieuse dag, de enige dag om stil te staan voor ons 1 jarig bestaan!:) wij grappen 364 dagen met elkaar maar voor ons is 1 april een uitzondering. Wij zouden met een rood wijntje aan de skype hangen en gewoon omdat we dat altijd doen uren gaan praten maar nee ipv uren praten heb ik 2 uur lang wanhopig geprobeerd om internet te krijgen.. Jammer fail niet te min gaat onze relatie super en ook al zit ik aan de andere kant van de wereld weinig is veranderd voor ons allebei, alleen voel ik mij erg volwassen worden hier. Ik leer veel en ontwikkel enorm van een naïef klein meisje tot volwassen vrouw :p zo voelt het tenminste:p

Iedereen zegt altijd ja als de een weg gaat voor stage of op reis moet je het uitmaken want dat gaat nooit lukken,(quote van mijn vriend) ik zeg het is echt aan te raden om als stel even tijd voor jezelf te nemen en paar maanden zonder de ander op jezelf te focussen. Het is een relatie test maar als je elkaar vrij laat dan word je relatie alleen maar beter. Vrijheid dat maakt het leven mooi dat maakt een persoon gelukkig, en dat is hoe ik mij voel hier.

Het is woensdag en woensdag is vim dag. Vim pikte mij op van werk en ik nam dit keer pamela mee. We gingen naar de hoofdstad port louis naar de haven toe. Erg mooi groot luxe modern en pam is fan van boten ( haar vader zit in de boten business) dus het was helemaal gepast. We gingen wat drinken en ik heb hard gelachen om pam en vim. Hij bracht ons daarna naar een zeer luxe restaurant waar het helemaal leeg was omdat het al 9 uur was en woensdag. Natuurlijk kent vim iedereen hier en is hij ook weer mede eigenaar van dat restaurant en werden wij door 4 man bediend. We kregen voorgerechten super lekker calamaris en te veel hoofdgerechten vis groenten rijst enz. Heerlijk ik at veel ste veel en kreeg ook nog is mijn 2e rode wijn voorgeschoteld en nog wat calamaris en zo ging het maar door. Juul kon natuurlijk de dure Rode wijn niet weg krijgen en probeerde uit te leggen dat ze nooit echt gedronken heeft. Het was een heerlijke avond en pam wist niet wat ze mee maakte. We kregen nog een doggybag mee voor thuis ( die ik achter in de auto heb laten liggen en vergeten was te zeggen, heerlijke vis geur voor vim) We waren pas 11 uur thuis ik was helemaal op (normaal slaapt iedereen om 9 uur al ja vroeg he maar komt omdat door hele dag werken ben je al moe en je word al wakker om 6 uur door de hitte en het felle zon licht. ) maar volgens mauritianen word het al winter .. Ja wtf hoe durf je dit winter te noemen dit was ook serieus een gesprek tussen mij en een Mauritiaanse jonge jongen:

Ik: Waarom smoked (weed) iedereen hier? Hij: Ja omdat de meeste verveeld zijn, in de winter (20-25graden) dan weet niemand wat ze moeten doen. Ik: Uhm strand, zee, natuur, surfen, duiken, en zo noemde ik van alles op. Hij: nee mauritanen vinden het te koud om naar het strand of buiten te gaan dus blijven meestal binnen. Ik: OMG grapje zeker? hij: nee haha we worden ook verkouden dan en mensen dragen mutsen. Ik: OMG hij: haha ja er is te weinig binnen activiteiten in de winter dus wat doen mensen dan smoken en drinken met elkaar. Ik: oke maar je weet dat 20-25 bij ons zomer is? Hij: o echt? Ik: ja en winter is voor ons sneeuw ken je dat? Hij: ja maar nooit gezien ik hoorde ook dat je minus hebt! maar dat kan ik mij echt niet voorstellen haha minus omg dan ga ik dood. Ik: ja een echte winter is niet +20 maar -20 graden;)

Het enige verschil wat ik merk is dat ik niet meer zwetend wakker word en zwetend in de bus zit en dat als de bus zonder airco 1 keer stil stond dan werd iedereen gek van de hitte, die tijd is voorbij maar dat vind ik niet heel erg:p

Die dag daarna gewerkt en 2 uur lang met robin, fran en mam geskypt. Vrijdag ik ben altijd helemala op op vrijdag door werk maar ik wou toch nog even mee naar la vida met pamela en thierry onze collega. Was erg gezellig weer leuke mensne ontmoet en lekker gelachen. Die Zaterdag ochtend moesten pam, en ikvroeg op omdat wij een auto gehuurd hadden om 8 ur. We werden gebeld dat de auto later kwam we werden gebeld dat hij nog later kwam en na 4 uur lang gewacht te hebben vertelde hij dood leuk dat de klant de auto verlengd heeft en wij geen auto hebben. Wouw wat een klant vriendelijk bedrijf, na dat ik hem even door de lijn gesleurd had besloot ik en pam maar uit wanhopig aan de cocktail in twins garden te gaan. Omdat alle mannelijke obers met een van de studenten zijn kennen wij iedereen daar. Is een mooi lux groot restaurant dus eten is best duur. Maar daar hoefde wij geen zorgen over te maken. Na 3 verschillende amuses, zelfgemaakte cherry en caramel rum, brood, en heerlijke kokos en chocolade toetjes gratis gekregen te hebben waren we die stomme taxi allang vergeten. Ik heb ook omdat ik de rum voelde helemaal slap gelegen om pam en de situatie. We zaten helemaal alleen in het restaurant en werden behandeld als prinsessen. ILOVEIT!!

Wie kan ik bellen om ons even naar het zuiden te brengen dacht ik? Oja arnoud een jongen die mij leuk vind die kan doe dat wel;) en yes hij was al onder weg ( komt uit andere kant van het eiland) . Na dat we bijna niks afgerekend hadden stapten we in arnouds car om langs de west zuid kust te rijden. We reden de le moine berg op en naar een van de mooiste stranden echt te gek. Ik wil heeeel graag kitesurfen dus besloot om even over de prijs te informeren bij een kitesurf school. Dasr kwam een hottie mega mannelijke kitesurf leraar naar me toe wat weer typisch een kitesurfer is natuurlijk. Even naar de prijs gekeken en snel weer weg gekeken (4000=100 euro voor 1 les=2.5 uur) uhm nou ik denk er even over na (hhah nott ( voor locals het is 700 roepie :s) na wat na gepraat te hebben over wat leuker is kitesurf of windsurf vroeg ik mij af waar hij vandaan kwam ( hij is blank) Duitsland oke ik uit nederland ( hij ja dat hoor ik) waar kom je vandaan in nl? Ik: amsterdam (dat is toch het enige wat ze kennen) hij: oo ik heb 5 jaar in nl gewoond. Ik: waar? Hij: alkmaar. Ik: oo daar kom ik eigenlijk ook vandaan maar dan uit Heiloo hij: ja in heiloo daar woonde ik. Ik: waaaaat! Hahaha omg nee waar? Hij: de bollestraatweg ik: haha nee ik boekenstein. Dus van een klein eilandje aan de andere kant van de wereld kom ik iemand tegen die gewerkt heeft in alkmaar en 5 jaar lang gewoond heeft in heiloo en waar hij zijn vrouw en kinderen heeft en elke jaar 4 keer heen vliegt. Bizar he?! En bizarre is dat hij zijn vrouw in mauritius tegen gekomen is (zoontjes van achternaam oke dat is heiloos) en dat hij zelfde tijd als mij via frankfurt terug vliegt. Na vol verbazing moest ik terug naar pam en arnoud want die vroegen zich af waarom ik zo aan het lachen was. Daarna nog heerlijk rondgetoerd en uiteindelijk dus voor heel goedkoop kunnen rondrijden (auto huren 800 roepie =20 euro vor de hele dag, nu niks) thank you arnoud!!:) (btw hij kwam door okk voor het eerst ook alwoont hij al 28 jaar op mauritius maar mauritanen kennen hun eigen eiland echt slecht)

Toen we pas rond 7 uur vrolijk thuis aan kwamen besefte we pas dat we nog maar 1 uurtje hadden voordat de uitgenodigde kwamen. En dat waren er veel want bjorn en denise vierde hun verjaardag en heel flic en flac was uitgenodigd. Zo veel verschillendr leuke mensen bij elkaar samen op de rooftop van ons appartement feesten zuipen lachen en dansen echt te gek. Heb zoiets nog nooit meegemaakt dat zo veel strangers met elkaar kunnen feesten. Ulrick mijn vriend van de bergen had speciaal sega muziek geregeld en dus kwamen de trommels triangels gitaar en de fluit weer naar voren en heb ik nog een poging sega dans geprobeerd. Het was helemaal top en rond 12 uur zijn wij met ze allee naar twins garden gegaan want daar had pascal de chef kok een super grote chocolade taart gemaakt met witte chocolade boven op, warme chocolade van binnen en met fruit boven op en wouw wat was hij lekker ik was helemaal verbaasd hoeveel moeite die mauritianen toch doen voor ons. Daarna met ze alle naar een grot feest in shots- want jaaor een nederlandse dj was aan het draaien. Nadat wij als vip naar de dj mochten en even lekker achter de dj tafel hebben staan dansen gingen we om 4 uur naar huis want we wouden nog verder touren om de hotspots in het zuiden te kunnen zien en ja arnoud was er nu toch met de auto;)

We gingen naar seven colourth earth en naar waterfall het was echt een leuke dag. Daarna nog uiteten geweest met illya die die dag mee was (russian jongen) en pamela. En daarna lekker rozig mijn bed in gedoken:)

En om op de titel terug te komen er is ook veel love in the air in ons studenten huis, bijna iedereen heeft een scharrel met een mauritaan. Alleen de 2 nieuwe meisjes zijn nog niet door de mauritiaanse charmes gegrepen en ik natuurlijk;)

XxxxxX

  • 16 April 2014 - 22:32

    Pap:

    Lijkt wel of je het naar je zin hebt!!!(-: x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 52711

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: