Hi Mauritius Hi ziekenhuis... - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu Hi Mauritius Hi ziekenhuis... - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

Hi Mauritius Hi ziekenhuis...

Door: Juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

25 Februari 2014 | Mauritius, Mauritius

Mijn diepste punt ooit, want ik heb nog nooit ook niet in Nederland in het ziekenhuis gelegen. Maar jaor wel in Mauritius 1000 km van iedereen waar ik eigenlijk helemaal alleen zit.

Hoe dan juul?

Ja nou Juliette heeft een erg gevoelig lichaam en vooral maag, ze heeft al zo veel keer buikpijn in haar leven gehad dat het bijna een gewoonte werd. Gelukkig door gezond te leven en eten is dat over maar hier in Mauritius is gezond leven en eten erg moeilijk. Slechte supermarkte met weinig verse en gezond voedsel en ze eten hier vooral noedels, rijst en roti en KFC. Dus ja daar kan mijn lichaam niet tegen en omdat hier geen hygiene standaards zijn en alles met de hand gegeten en gemaakt wordt en vaak ook niet gekoelt wordt krijg ik maandag avond een super hoge koorst aanval met trillingen en zweten en dan weer koud en pijn overal in mijn lichaam.

Toch ging ik de volgende ochtend naar werk omdat ik zon groot project moet manage dat ik het niet 1 dag kan missen op werk. Ik met trillende beentjes kwam het kantoor in en deed net of er niks aan de hand was. Toen ik met Craig ging lunchen (een zuid afrikaan die mij elke dag meeneemt om te gaan lunchen in de stad) en weer een roti gegeten had hield ik het niet meer ik ging een asperintje vragen bij de receptie maar ze mogen hier geen medicijnen geven aan werknemers. Oke apart!! Yannick (mijn stage begeleider) gaf mij 2 rode chemische pijn stillers en ik kreeg daarna nog 2 ibrufen. met overdosis in mijn gevoelige lichaam had ik nog steeds overal pijn, koorts, enorm aan het trillen en had zon hoofdpijn dat ik alleen maar kon huilen op gegeven moment. iedereen hier schrok zich dood en belde gelijk de taxi om mij naar het ziekenhuis te brengen.

Ziekenhuis?? wtf nee wacht ik wil gewoon naar huis dacht ik.. maar ja geen keus ik voelde mij zo slecht dat het wel de enige goede oplossing was. In het ziekenhuis werd ik meteen naar de emergency gebracht en werd ik overal op getest.. longen, liver, hart, 4 verschillende bloed testen, urine enz. Ik had opgezwollen rode ogen en uitslag op mijn gezicht.. wouw wat een beauty was ik he...

Ik werd met rolstoel (echt alles de eerste keer hier in Mauritius) naar mijn kamer gebracht (900 roepies per nacht) gelukkig was die kamer voor 7 man vol en mocht ik in een 2 persoons kamer overnachten:)

Ik kreeg door het infuus antibiotica, hydration vloeistof en paracetamol. Ik had geen honger super diarree en overal steken van pijn.. WTF heb ik?? wat ik in ieder geval niet had was mijn mobiel (die op was), contact gegevens van iemand in nederland (ja wie leert er nog nummers uit zijn hoofd?) kleren, geen tandenborstel of iets opte frissen.

Wat had ik wel?

een enorme darm infectie en een tas met 1 appel 100 roepies in mijn portemonnee een verzekerings pasje gelukkig en wat pennen van werk.

Door de organisatie die mij geholpen heeft met een stage te vinden kwam ik achter mijn moeders telefoon nummer. Huilend heb ik haar voicemail ingesproken dat ik in het ziekenhuis lig emergency geval in kamer 414 ...
Door alle paniek heb ik vergeten te melden welk ziekenhuis en welk nummer ze kan bellen..

Mijn moeder, zusje en mijn vriend hebben een erg leuke slapeloze nacht gehad..

Hoe ziet er een ziekenhuis op een klein eiland bij Africa eruit?

Gelukkig was het modernste en nieuwste ziekenhuis van Mauritius, het is ook een prive ziekenhuis dus alles is mooi en schoon en groot:) alleen het tempo is echt mauritiaans (vraagje of het eten eerder kan komen komt het nog steeds 2 uur later...) vraag je om een tandenborstel voor de 6e keer komt het nooit aan in de 3 dagen, vraag je om de rekening om dat je naar huis wilt komt het 5 uur later aan... tjaa...

en ze hebben nog nooit met een buitenlandse verzekering gewerkt dus dat duurde in totaal 12 uur lang een hele dag voordat ik weg kon en alles geregeld was..

Maarja donderdag rond 11 uur savonds was ik nog steeds in de zelfde kleren (alleen ander geurtje) terug in mijn appartement..

  • 07 Maart 2014 - 15:01

    Viktor:

    Hey jet! Wat kut om te lezen allemaal sterkte er mee!

  • 07 Maart 2014 - 16:36

    Samara:

    Sterke meis! hopelijk knap je snel weer op xx

  • 07 Maart 2014 - 16:41

    Maura:

    Hee Juul, ik had natuurlijk al het een en ander gehoord van Yoeri, maar wat vervelend voor je! Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt en lekker kan genieten van je avontuur daar op Mauritius! Veel plezier (en succes met je stage natuurlijk)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1815
Totaal aantal bezoekers 52689

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: