We all love dolphins - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu We all love dolphins - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

We all love dolphins

Door: juliette

Blijf op de hoogte en volg Juliette

02 Maart 2014 | Mauritius, Mauritius

HI all,, nou patiëntje is weer beter en helemaal weer fit, ik was nog paar dagen duizelig en vermoeid door de antibiotica. Met wat hoofdpijn en vermoeid lichaam ging ik niet uit vrijdag avond maar wel mee de volgende ochtend mee dolfijnen zwemmen. XD Met ze 15e op een boot naar een plek waar wilde dolfijnen rond springen zwemmen en spelen. Geweldig lekker weer en met ze alle snel snorkels op gedaan bij 3 met ze alle in het water springen om de dolfijnen te kunnen zien.Ik heb ze onder mij zien zwemmen maar verder niet want er waren er niet zo veel die dag. We gingen door naar een klein eiland waar iedereen met tenten en barbecue's naast elkaar aan het strand staat. erg mooi eiland en gezellig ! De mannen van de boot waren ook aan het vissen ondertussen want dat doen ze hier heel vaak er zijn viscompetitie's en jagen doenze ook veel. De jongen (25) vande boot had mij verteld dat hij altijd zijn eigen eten vangt (jagenof vissen) en het ook soms aan de buren geeft en daarnaast beetje met toeristen naar de dolfijnen vaart.. erg zwaar leven.. hij vroegof ik een keer mee wou om een octopus te killen.. uhmm nou uhmm nou bedankt maar deze dierenvriend vind het al moeilijk om een mug te killen;) laat staan een octopus met waarschijnlijk een botte mes..

Wij kregen heerlijk vers gevangen tonijn en kip van de barbecue met wat sla een super sterke vodka met spa rood ju de orange en vers fruit sapje.
Iedereen was al op de boot aan de bier en drank dus het eiland was al snel een zuip plek geworden. Een mauritiaan ging nog even heel toepasselijk no worries songs zingen en relaxster kon het niet! Op de terug weg nog even met ze alle van christel clear (de mooiste steen in de oceaan af gesprongen) en daarna met ze alle aangeschoten terug in de boot met harde muziek drank en veel zon...

Soms is het hier zo mooi dat ik hetniet kan omschrijven en dat je dat zelf moet mee gemaakt of gezien hebben, ik denk dan ook vaak omg ditmoet mijn vriend, vriendin zien.. of ik denk dan ik moet hier kee met mijn familie heen of omg hier met yoeri of met mijn vriendinnen haha heel grappig want waarschijnlijk kom ik niet nooit meer op dit eiland...

Toen we terug gingen sprong iedereen bij ons in het zwembad (ik heb een zwembad bij mijn appartement) en werd weer harde muziek en drank te voorschijn gehaald en het feestje op de boot ging gewoon weer verder in het zwembad! Het was mega leuk en gezellig er zaten ook een groep mauritianen bij ons op de beganen grond voor 1 weekend om te feesten dus die hebben zich ook erg vermaakt met ons. Na wat brani van de mauritianen gekregen te hebben ( brani is rijst met aardappel ei en curry en spicy) ben ik om 9 uur dood moe in slaap gevallen met kleren aan in mijn bed.. tja ook al was ik helemaal dood moe door mijn antibiotica en kon ik geen stap meer bewegen zonder hoofdpijn schokken je snapt wel waarom ik mee ging dnek ik;)

De volgende dag gingen wij naar een secret waterval die de studenten kennen omdat het al jaren word door gegeven, de jongens zijn van hoge rotsen afgesprongen naast de waterval maar ik en nina en denise zijn lekker gaan zwemmen. Toen we terug waren hebben we gewoon gechillt.

De volgende dagen waren erg druk op mijn werk.. het project wat ik bijna in mijn eentje moet begeleiden en uitvoeren is erg groot voor de tijd die we hebben. Ik ben elke minuut bezig en er is veel druk want ik werk voor een groot reclame bureau die met de grooste merken hier werkt en dus veel druk heeft. Iedereen heeft bijna elke dag wel een deadline van een opdracht en daarom hebben ze niet altijd de tijd om de hele tijd met mijn project bezig te zijn of om te helpen. Ik vind het heel gaaf om dit project te leiden en te regelen de tijd gaat super snel en ik ben blij dat ik veel te doen heb want veel studenten hier vervelen zich op werk en dat is echt kut. Mauritianen staan er ook bekend om dat alles super sloom gaat maar mijn bedrijf niet daar nemen de werknemers amper pauze en roken ze allemaal door de stress denk ik:P

In deze drukke werk week heb ik wel iets heel aparts/leuk/ meegemaakt om woensdag maar dat vertel ik volgende keer ook hebben we dit weekend met ze alle een appertment gehuurd in het noorden en daar dik gaan feesten.. next week more stories from paradise..

miss you but I don't miss the Dutch weather. ;)



  • 10 Maart 2014 - 19:55

    Michel :

    Jetset, wat een mooi verhaal weer!! Je kan niet zeggen dat je het niet naar je zin hebt?? (-:
    Zorg wel dat je de boel voor school wel HeLemaal perfect in orde hebt en dat je Mauritius een poepje kan laten ruiken!!!! Kus pap xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 52693

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: