Sometimes it is good to be a girl:) - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu Sometimes it is good to be a girl:) - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

Sometimes it is good to be a girl:)

Blijf op de hoogte en volg Juliette

07 Maart 2014 | Mauritius, Mauritius

Leuke title he? Maar waarom sometimes? Omdat ik elke dag door the Proposal street moet lopen voor 15 minuten en mij dan bedenk dat een blond blank meisje te zijn niet erg leuk is. The proposal street of the street of death for blond girls noem ik het wel.

Why? nou ik ben klaar met werken om 5 uur dan word ik om kwart voor 6 afgezet in Quatre Bornes dan moet ik nog 15 minuten naar At Louis lopen om daar een shared cap/ taxi te nemen en dan ben ik als ik mazzel heb kwart voor 7/ 7 uur thuis. Die 15 minuten walk naar de shared cap is echt vreselijk als blond blank meisje. Maar eerst hoe ziet Quatre Bornes eruit? Quatre bornes is een vieze, vervuilde, drukke, lelijke, grijze, vol met smog, mannen stad. En mannen bedoel ik alleen maar mannen die eruit zien alsof ze net uit india komen. Het is zo vies dat ik na de 15 minuten walk een vieze vette laag over mijn huid heb omdat vele autos en vooral de bussen nog geen filter hebben bij de uitlaat. Zwarte smog uit de autos verdwijnt in deze mooie/ prachtige en vooral zeldzame schone lucht/ natuur... Ik kan daar zoo boos om worden.. Als er mauritianen aan mij vragen wat ik van het eiland vind zeg ik altijd erbij dat ik niet snap dat mauritianen zo onrespectvol met de natuur om gaan. Overal ligt troep in de steden en rondom. Ze gooien hier gewoon van alles uit het raam, verbranden vanalles en jagen voor de fun.. ongelovelijk!

Dus als ik altijd als enige blank/blond meisje door deze vieze drukke straten loop word ik altijd door alle indians aangekeken alsof ik 10 million waard ben . Ik loop ook jammer genoeg nooit alleen want ik word altijd tegen gehouden en aangesproken en daarna achtervolgd. Wat ze zeggen? - he ja ik moest je even tegen houden want ik zag je staan en vond je erg interesant, of, he kan je misschien je telefoon nummer geven kunnen we discusseren, of he ben jij van russia, of he ik vroeg mij af of je facebook heb zodat wij kunnen praten soms, of he ik zag je staan en moest naar je toe want je bent erg zeldzaam hier,ik wil je het eiland laten zien geef je nummer, etc ongelovelijk.. snel de taxi inspringen en in het zwembad springen om de vieze vette laag eraf te wassen..

Dus op woensdag kwam ik al geirriteerd op de taxi plek en ik moet erg massol hebben dat er nog een shared taxi staat want meestal ben ik te laat dan moet ik de bus nemen die er 2x zo lang overdoet en waar ik blij ben dat ik nog leef na het einde van de rit omdat de bussen uitelkaar vallen en zo veel geluid maken dat je denkt dat de remmen niet goed werken (ik had gehoord dat deze bussen van china zijn die daar niet goedgekeurd zijn) erg prettig om in zon bus te stappen na dat je ook nog is weet dat er vorig jaar 11 mensen dood zijn gegaan nadat de remmen van de bus stopte met werken en de bus zo de bocht uitvloog.

dus geirriteerd kwam ik aan en gelukkig hoorde ik flic en flac van een man met een chille auto: BMW ik dacht heel even dit is wel een hele dure taxi maar dat boeide mij totaal niet op dat moment omdat ik dood moe wat en naar huis wou. Normaal moet je opgepropt met 5 man in de taxi zitten maar nu reed hij al weg alleen met mij erin.. ogod nee hoe duur gaat dit ritje worden dacht ik alleen... nou het was mijn goedkoopste avond op het einde want deze man kende mij (heeft mij zien lopen en keer hoi gezegd ? i can't remember at all ) en zag mij toevallig staan bij de taxi's en woont ook in flic en flac. Hij is echt super aardig en grappig en vrolijk en ik zat heerlijk in ruim in de bmw. Toen wij bijna thuis waren vroeg hij of ik een kop koffie wou drinken maar dat heb ik door veiligheid maar afgewezen. Het is een erg slimme/ rijke stinkerd want:hij is 31 jaar, hij is piloot, hij studeerd law daarnaast, hij was vroeger proffesionele voetballer in frankrijk en 1e proffesionele voetballer van mauritius ( ook al is dat niet heel moeilijk hier) hij is bevriend met edgar dawids, hij is een van de beste in paarden racen (super populair hier gaat veel geld in om) hij kent iedereen en iedereen kent hem hij gaat altijd in de weekends naar de resorts/ hotel en was getrouwd en woonde in een villa aan het strand naast de resorts... dus ja wat moet je zeggen indrukwekkend?

Bij mijn appartement zijn heel dichtbij zijn toeristenwinkeltjes van zijn familie die hij even wou laten zien en de mega dure luxe resorts die aan de einde van de weg zijn. Tuurlijk die resorts wil ik wel keer zien. Hij kende iedereen daar de managers dus kon overal naar binnen en zijn bmw bijna voor de deur parkeren. okey chill.. ik zag al overal prive tennisbanen en toen wij naar binnen gingen in mardiva stond ik met mijn mond open te kijken hoe mooi alles was.. WOUW wouw haha ik begon spontaan te lachen van geluk. wouw wat bizar mooi zwembad liep bijna over in de zee en de prive strand erbij was zoo mooi schoon en dat water en dan die bungalows en dat restaurant en alles zo mooi en chill en wouw... ik ik ik wist niet wat ik moest zeggen.. hier wil ik trouwen dacht ik alleen toen ik al die honeymoon couples zag.... Wil je wat eten/drinken iets anders? Ik zei uhm ja ik wil wel het resorts zien waar jij altijd heen gaat en wat jou favorite is. Tuurlijk wou het daar heen met mij, het was meest romantische hotel/resort overal kleine jaccuzies en zwembaden met prachtige palmbomen en kleine eilandjes met romantisch kaarsjes en prachtige tafel om te eten. Er was een cocktail bar en een bandje die life begon te zingen, ook is er elke avond een voorstelling met dans en zang enz... wouw zat ik daar met een prachtige sterren hemel waar je zelf de melkweg goed kon zien.. Voor dat ik het wist had hij een dure cocktail voor mij besteld en zaten wij heerlijk te lachen (iik had nog niet gegeten en had erg dorst en de cocktail was zo lekker dat ik die bijna 1 een keer leeg dronk:P ) onee juul met haar lichaam die anti alcohol protocol kent. Voordat ik de cocktail op had had hij al weer een nieuwe besteld en besefte ik dat ik echt iets moest gaan eten anders ben ik starks echt voor de eerste keer dronken in mijn leven en dat moest ik maar niet doen bij een onbekende mauritiaanse man. Er kon niet meer gegeten worden werd er verteld maar gelukkig kend hij iedereen en kreeg ik heerlijke witte boter vis voorgeschoteld. :)

Om 9 uur wou ik naar huis want de alcohol maakte mij erg moe en ik wou niet dat iemand bezorgd zou worden bij mij thuis. Hij bracht mij netjes naar huis en ik heb yoeri aangeschoten gebeld om erg leuk in detail te vertellen hoe leuk ik het had gehad.. waar ik natuurlijk veel spijt van heb omdat elke gek kan bedenken dat dit niet leuk is om aan te horen als vriend dat je vriendin cocktails met andere gozer zit te drinken.. sorry :$

De fotos staan op mijn facebook !

Toen vrijdag ging er een collega mee naar mijn huis omdat hij fotos moest maken van de studenten die in de commercial wouden spelen (Ik ben gevraagd of ik in een MCB (grootste bank van mauritius) als europese voetbal supporter wil spelen. Uhm ja tuurlijk lachen toch? Hij liet mij eerst zijn huis en familie zien want het is niet te begrijpen maar iedereen hier woont nog bij zijn ouders/familie thuis maakt niet uit hoe oud ze zijn of als ze getrouwd zijn ze wonen allemaal gezllig nog bij elkaar. lekker goedkoop dat wel! Nadat ik van alles daar voorgeschotel kreeg sapje, koek enz wou hij met mij super gezellig naar de KFC. Okay juul hou je in, doe het voor deze ene keer voor hem, ga mee je gaat niet dood. haha grapje maar ik heb daar heerlijk zitten eten en gelogen over hoe lekker het was :) Hij nodigd me daarna noguit om wat te drinken in een bar dichtbij. Hij is 26 jaar heel aardig ziet er uit als een schattige knuffelbeer en is bang om uit Maurtitius te gaan (zijn moeder wilt naar Parijs en newyork op vakantie maar hij wilt niet mee) dat gebeurd er nou als je voor eeuwig thuis blijft wonen dacht ik gelijk...


Hij heeft zo lang met mij gezeten en gepraat dat hij amper tijd over had om foto's te maken van de studenten. Wj moesten voor de camara staan verschillende emoties laten zien en wat vertellen over jezelf. Toen belde yoer op met camara aan en zag hij erg leuk een neger in mijn woonkamer zitten uhmm.. ja hij komt echt voor werk ...

Weer een goedkoop avondje voor mij waar ik heel blij met ben want de de spar hier op de hoek is een erg dure supermarkt en ik moet zelf lunch betalen op werk en alle leuke activiteiten in het weekend maakt mijn budget erg klein.. Ze denken hier allemaal dat blanke mensen geld hebben nou dan moeten ik altijd erg hard lachen:P

Die avond ben ik in ene mooi jurkje met de andere meiden naar twins garden geweest om cocktails te drinken. Twins garden is een erg romantisch restaurant met life optredens en dit keer waren er typisch mauritiaanse dansers en muziek. erg leuk vooral toen ik weer door een mauritiaan naar voren was getrokken en mijn hele lichaam moest laten bewegen vooral je billen hier om het tempo te kunnen volgen en de mauritiaanse sego dans te kunnen beoefenen. Ik had voor het eerst pina colada gedronken en vond het super duper lekker ik zit deze week wel lekker aan de cocktails zeg:P

Daarna nog even in thesis geweest (een club hier) en wouden Denise en ik eerder weg omdat we morgen ochtend met iedereen (15 studenten) naar het noorden gaan partying! jammer genoeg wonen wij hier dicht bij de achtergestelde wijken en zijn er veel vieze mannetjes vooral snachts en ook veel hoeren die bijna niks aan hebben en er alles aan doen om met een blanke jongen te kunnen gaan.(dat is hun vlucht naar het betere leven denken ze.. ) De jongens hier hebben het ook niet erg moeilijk. ;) Als je club uit loopt word er al de mooie woorden: do you want to fuck naar je toe geroepen en nog erger we werden achtervolgd door zon vieze mauritiaan. rennend en vol met paniek belde wij de jongens en gingen wij snel naar ons appartement. Vol adreline omdat hier bijna geen straat verlichting is en verder niet veel bewonende dus dood dood eng als je een blank meisje bent. Volgende keer gaan we zeker niet meer met ze 2e eerder weg..

Volgende blog gaat over het te gekke weekend in grand bay! (het noorden voor te feesten)

xxxxxxxxxxxxxxxxxx kusjess (L) misje fran,mam en sem:)

  • 13 Maart 2014 - 18:44

    Mam:

    Wij missen je ook en wij vinden de enge mannen maar niets!

  • 14 Maart 2014 - 23:12

    Tiny :

    Hoy Jet wat kan je heerlijk schrijven over alles wat je mee maakt.Geweldig soms wel eng maar het loopt elke keer goed af maar wel goed uit kijken hoor.Maar geniet maar lekker en niet te veel ergeren aan die vieze mannetjes!!!!Er zitten gelukkig af en toe ook nog normale jongens tussen!!!!Met Sem gaat het goed hoor af en toe neem ik hem mee naar huis is hij niet zo lang alleen,en dan wel hij niet meer terug ha ha.Was vandaag koud hier dus daar heb je nog een lekker temperatuurtje denk ik.groetjes Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 52702

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: