Safari/parasailing etc (L) mauritius - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu Safari/parasailing etc (L) mauritius - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

Safari/parasailing etc (L) mauritius

Door: julz

Blijf op de hoogte en volg Juliette

18 April 2014 | Mauritius, Mauritius

Deze week hard gewerkt en we hebben bijna alle 32 landen echt te gek. Ik krijg al veel filmpjes binnen en in mijn mening is het filmpje van nederland het beste;P omdat de filmmaker en goede vriend (maikel hurts) de beste freestyle soccer player van nederland heeft gebruikt. Nederland komt air online op facebook op 21 May op MCB facebook. Het grappige is dat die jongen in juni naar mairitius komt om hier kinderen freestyle soccer te leren. Dat heeft niks met ons project te maken, gewoon toeval.

Dat weekend gingen we (vrijdag) naar een marrokaanse bar waar je alle soorten smaken kon waterpijpen. De jongens zijn uitgegaan de meiden naar bed ;) ik , pam en illya the russia boy gingen naar casela (nature parc) om voor 600 roepie leeuwen te aaien en een safari(100 roepie) te kunnen doen. Heerlijk zon nature parc waar we eerst een uur een zebra gevoerd hebben en daarna met een houten stok naar de leeuwen zijn gegaan. Het is super gaaf om zon prachtig ruig (almost look a like Sem) dier te kunnen aanraken, te kunnen aaien. Sommige leeuwen waren sacherijnig en die moesten wij met rust laten. Ik vond het niet eng want er stond 6 man mauritiaan erbij en ze waren te schattig;) Nadat ik perongeluk een gesprek was aan gegaan met een man uit indie konden we niet meer van hem afkomen. Hij had ons van uit alle hoeken gefotografeerd en we moesten ook nog is verschillende poses aan nemen van hem. Uhmm auteursrecht? Wat ga je doen met die fotos? Naar jullie opsturen geef je contact gegevens uhmm illya regel jij het even?

Na de leeuwen zag ik mijn lieve vrienden van de bergen aan komen, ulrick en zijn maatjes moesten die dag met een groep van 50 mensen de berg beklimmen. Succes;) Wij stapten vrolijk de volgende safari bus in voor een ride in the nature. Voordat je het wist stonden er 10 mega grote struisvogels langs de bus smeekend voor eten. Ze waren vooral groot, eng, lelijk, vies en kondne uit het niks met hun lange nek en snavel zo je oog er uitpikken haha nee or maar dat gevoel had ik nadat illya voedsel voor mijn gezicht zat te voeren. Nadat ik de struisvogels ontweken had kwamen er nog wat prachtige zebras op ons af en zagen we nog schildpadden, hertjes enz. Helemaal happy the peppie schoven we aan tafel bij een mooi restaurant op het hoogste puntje van casela. Na een wrap, wat crepes, groene thee en een kansloze discussie met illya over homorechten in rusland:p was ik voldaan en gingen we nog even een rondje lopen om de kangeroes en andere dieren te kunnen spotten. We waren pas om 6 uur thuis en heb die avond lekker gechillt met me huisgenootjes.
Die dag erna had vim een hele dag voor mij georganiseerd. Ik mocht iedereen meenemen. Ik ging om 8 uur sochtends met de hele groep naar het oosten, daar had hij iemand geregeld die ons gratis op een speedboot zette, met mega snelheid werden wij gebracht naar een mooie waterfall en het mooiste eiland op mauritius ille aux cerve daar wachtte weer iemand ons op die ons bracht naar Parasailing voor 800 roepie en een extra rondje:) het parasailing was tegenovergestelde dan je denkt het is totaal niet eng ook niet als je hoogte vrees heb het is net alsof je op een chille schommel zit in de lucht. Je voelt je zo vrij niet te omschrijven echt tegek:)

Het was een heerlijk goed geregelde dag waar we door allemaal mensen constant werden geholpen. Vim kent zo veel mensne en omdat zijn vader in de politiek zat kan hij alles voor elkaar krijgen.. Echt chill want normaal betaal je je scheel aan zulke toeristische activiteiten en nu hoefde we alleen voor parasailing betalen. Na parasailing werden gebracht naar ander eiland waar we konden lunchen; barbecue met drank, Vers gevangen vis, heerlijke bbq kip, salades, rijst brood fruit alles werd geregeld. En nadat iedereen bier zat weg te drinken als water werden we ook nog is naar een bar gebracht om de 7 verschillende zelfgemaakte rum shotjes te kunnen proeven. Nog wat life sega muziek erachter aan en de dag kon niet meer stuk.

Vim moest zelf vliegen die dag dus kon er niet bij zijn, hij wou wel uiteten met mij, denise en pam die avond maar wij wouden eigenlijk door met de rest naar white afternoon party in shotz, (schuim feest) (sorry vim maar super bedankt voor de hele dag jammer dat je er niet bij kom zijn..).

Die avond heb ik vim nog even super erg bedankt en daarna lekker rozig door de zon gaan slapen.. wat een leven... Wanneer word ik wakker? Oja alweer over 5 weken dan begint het echte leven in nederland weer...

Oja ik was eigenlijk uitgenodigd om met arnoud naar een moslim wedding te gaan maar dat heb ik even laten zitten natuurlijk:)

ik mis 1 ding heel erg een tv. Ik kan door slecht internet en geen tv echt vrij weinig doen savonds als ik terug kom van werk (pas om 7 uur). Iedereen slaapt ook al om 9 uur omdat we er om 6 uur uit moeten en iedereen is gewoon dood op door werken en lange reizen. Ik ga soms nog wel is een rond je zwemmen in ons zwembad of lekker chillen met iemand maar ik mis echt even tv kijken hahaha slecht he?

en oja over mijn nederlands ik weet dat ik heeeel slecht nederlands gebruik maar ten eerste ben ik te lui om het nog keer door te lezen, ten tweede was mijn nederlands nooit goed want ik ben opgevoed door een duitse moeder, ten derde spreek ik al 3 jaar lang elke dag engels en daar word mijn nederlands niet echt beter van en als laatste het maakt mij vrij weinig uit... sorry voor de mensen die daar aan irriteren;)

dikke zoenXXXXX

  • 25 April 2014 - 20:52

    Tiny U:

    Geeft niets hoor je Nederlands we snappen het wel.Je doet zoveel leuke dingen en geniet er van.Sem viert morgen koningsdag bij ons zal een extra rondje met hem lopen en een bot geven .JET veel plezier hoor

  • 02 Mei 2014 - 22:49

    Pap:

    Heeeeeeeeeeeeeeerlijk Jet! N-joy nog maar ff xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 52684

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: