Juliette in Mauritius = thriller van Saskia Noord - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu Juliette in Mauritius = thriller van Saskia Noord - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Juliette Smit - WaarBenJij.nu

Juliette in Mauritius = thriller van Saskia Noord

Door: juul

Blijf op de hoogte en volg Juliette

17 Maart 2014 | Mauritius, Mauritius

Sorry voor de laatste zin vorige keer.. ik was zo in mijn verhaal en ik wil altijd leuk of spannend eindigen en dat deed ik nu maar het was beetje te spannend want yoer heeft de dagen daarna aan iedereen het verhaal moeten uitleggen, me moeder heeft niet kunnen slapen want die dacht dat ik op een mauritiaan verliefd was geworden en niet meer terug zou komen en mijn zusje belde me boos/ongerust op dat ik niet zo iets kan neerzetten.. ja wat dom was dat echt heel dom.. maarja hier het verhaal:

De week na grand baye (het noorden van de partying) was okay hard gewerkt elke dag. Donderdag een verjaardags borrel van de vriendin van jonathan en vrijdag hadden we een afscheidfeest voor Marcel en Mike in Dommain Anna. Super mooi chique restuarant waar tafeltjes romantisch op water drijven en waar life zangers waren. De ene na de andere romantische songs werden gezongen door mooie negers/negerinnen. Midden in het restaurant heb je ook nog is zon romantisch klein dansvloerjte. Ook zie je in het restaurant vissen in de muren zwemmen, heb je een romantisch parkje dat bij het restaurant hoort en hoor je een klein watervalletje op de achtergrond ... in een woord WOUW wat is dit een romantische plek waar ik wel elke dag wil eten en dansen en met yoer misschien wel van alles wil doen :Phaha maar wouw ik miste yoer echt op dat moment.. en ik ben echt achter gekomen dat ik een mega romanticus ben want ik zit daar met een big smile sta in mij eentje of met andere maar te dansen en mee te zingen tijdens het eten met de ultieme old love songes... ik word ook wel de romanticus genoemt door sommige omdat ik echt van zulke plekken hou( net zoals dat romantisch resort ) Het was zon groot restaurant dat de bediening soms wat beter kon (ipv van soep kreeg in carpaccio van vis, ipv van vis voor het hoofdgerecht kreeg ik gefrituurde kip ) uhmm. okay of de ober was zo verslag van alle blanke meisjes in mooie jurken of ja.. uhmm.. kort geheugen?De jongens waren in pak en we zaten daar wel met ze 20e denk.. super gezellig.

Het was laat geworden en ipv van big willies gingen we met ze alle uit in thesis.. Erg leuk tot wel 5 uur en was thuis toen de zon opkwam waar ik met mijn ontbijtje naar heb zitten kijken.. ik heb zo veel fotos van zonsopgang zonsondergang wolken palmbomen lucht bergen groen en dan weer zonsopgang etc.. haha ik ben echt een natuur freak :P Toen heb ik tot 3 uur liggen te slapen was helemaal dood door veel werken laat naar bed etc.. die dag daarvoor was mijn nieuwe huisgenootje er Marlissa heel lief aardig en super gezellie:) want ik voelde me altijd alleen in dit grote appartement omdat mijn ander huisgenootje er nooit is. Die dag erna even naar het strand daarna boodschappen samenmet Marlissa gedaan. Die avond (zaterdag avond) gingen de jongens een poker avond houden en wij gingen de meiden naar mafiosso cocktails drinken:) daarna naar thesis om uittegaan omdat wij thesis wel gezien hebben en daar vorige nacht al waren wouden wij (de meiden) nu keer naar shots, teon wij dat wouden bespreken met de jongens waren zei daar totaal niet mee eens en zelfs geirriteerd dat wij keer ons eigen mening hadden en waren wij dus weer gesplitst:P Lekker gedanst in shots (een club in de buiten lucht) en erg gelachen, om 3 uur wouden denise en ik naar huis en hebben wij omdat de vorige keer het niet echt prettig was 2 jongens gevraagd om met ons mee te lopen. Bjorn uit Duitsland en Illia van Rusland heerlijk dachten wij eindelijk geen stress of angst om thuis te komen. We waren bijna thuis en zeiden alvast gedag tegen illia die in het andere appartement woont. Toen er opeens een jongen zonder shirt langs liep en al heel apart naar ons keek. Denise en ik kregen al een rilling over ons rug van zijn houding omdat wij de vorige keer door zon jongen waren achtervolgd. jong dun en sjonie als omschrijving. Daarna kwamen er 3 dezelfde jongens aan lopen en eentje daarvan kwam heel dichtbij wijzend naar de straat en iets mompelen. Illia verstond hem niet en vroeg of hij hem kon helpen op dat moment werd Illia bij zijn keel gegrepen en schreeuwde de mauritiaan dat hij money wou,, ik en denise kregen een hart verzakking en ik zag die andere jongens op ons afkomen..Denise liep snel naar achteren maar werd door die eerste jongen zonder shirt bij haar keel gepakt, ik dacht maar een ding en dat was rennen en rende hem voorbij terug naar de club en main road. Ik hoorde Denise roepen om hulp maar ik had alles bij me: mijn iphone, porttemonnee en camara dus ik was echt dik de pineut geweest. Ik twijfelde nog om terug te gaan maar zag dat Denise vrij was gekomen en dat ze achter me aan rende schreeuwend dat ze alles van haar hebben afgenomen (haar hele tasje met iphone geld make up sleutels etc.) Dat ze terug moest maar ik riep alleen maar ren denise rennen ik zag ze namelijk nog achter ons aan komen maar omdat ik zon voorsprong had konden ze ons niet zo snel inhalen. Maar ik had slippers aan dus ik dacht alleen maar die halen mij zon in.. Denise rende gelukkig snel en kwam steeds dichterbij helemaal schokkende ademhalen hele lichaam verstijfd van de schrik kon niet meer praten en moest bijna overgeven. Ikheb haar mee gesleurd en durfde onderweg niemand te vertrouwen tot dat 2 jongens zeiden dat ze politie agenten waren en ons wouden helpen. (Ik geloofde het eerst nog niet want een van de politie agent heeft nog de hele avond mij zitten stalken in de club en was erg irritant) maar nadat ze hun politie pasje en alles hadden laten zien geloofde ik het wel en legde ik alles uit (denise kon niks meer zeggen) Ze wouden er heen met ons maar wij konden niet terug, ze belde daarna gelijk andere politie agenten op om met de auto te komen zodat wij veilig waren in ieder geval. Maar waar zijn Bjorn en Illia ze zouden toch niet in elkaar geslagen worden nu he.. we moeten er zo snel mogelijk heen datwel dachten wij allemaal alleen de politieauto kwam alleen 20 minuten laten (hoedan? de politie zit 3 minuten van hiervandaan??) geen idee maar het was even wachten.. Wij moesten ondertussen die jongen beschrijven maar dat was niet te doen want het was donker en de jongens waren donker en ja gezichten wisten wij echt niet meer ik heb ook geen idee wat ze aan hadden of wat voor haar of iets.. alleen maar die ene dat hij geen shirt had.. maarja daar hebben ze vrij weinig aan natuurlijk.. Ik en denise in de auto, we waren zelfs bang in de politie auto toen wij weer op de zelfde plek als de overval waren.. Snel waren wij naar Illias huis gegaan en hebben wij 5 minuten enorm hard op de deur gebeukt en geschreeuwd maar niemand werd wakken (de jongens waren te dronken waarschijnlijk) daarna nog naar Bjorns (mijn huis) huis gegaan maar daar waren hun ook niet en werd ook niemand wakker.. okey en nu wij hebben geen nummers van die jongens ze zijn nergens te bekenen, de andere jongens zijn te dronken om wakker te worden.. omg wat een hell dacht ik alleen.. Enige wat ik kon doen was denise rustiger maken en het verhaal nog keer uitteleggen aan andere politiemannen. Ondertussen wist heel Flic en Flac dat dit gebeurd was en werd ik gebeld door bjorn en illia dat ze bij de politie waren en dat wij daar heen moesten komen. Daar was iedereen van declubs naar buiten gekomen om ons te helpen.. Illia had bloed op zijn arm door het gevecht wat hij dus had met die jongen die bij zijn keel greep en zijn camara (een grote) was helemaal vernield. Ze waren te bang voor Bjorn (een grote brede duitse jongen) dus die hebben ze niks aan gedaan. Nadat iedereen een beetje bij was gekomen van de schrik hebben de politie ons naar huis gebracht en zijn ze helemaal tot aan binnen mee gelopen. Ik was helemaal vol met adreline en stond nog helemaal te stuiteren.. jesus wtf..denise was kapot en durfde niet te slapen omdat haar sluitels ook waren gestolen en dus iedereen binnen kon binnenkomen bij haar, want de meeste mauritianen weten waar wij wonen omdat al 5 jaar lang de zelfde studenten in het zelfde appartement verblijven.. Gelukkig is dit de eerste keer en zijn de appartementen goed beveiligd.

De dag daarna ben ik na een duik in de zee naar denise en de meiden gegaan en hoorde ik ook dat er ingebroken was bij de jongens maar niks was mee genomen.. jesus was ons bestelen niet genoeg? Denise was er helemaal kapot van en had zon heimwee naar huis en werd al benauwd als we de straatje langs liepen.. lekker als je hier nog 4 maanden moet zitten.. Die dag daarna is ze van het werk gehaald en naar het politie bureau gebracht omdat ze een van de jongen hadden opgepakt.. hoe dan door onze geweldige beschrijving (not) nee omdat die jongens met ons geld hebben rond gelopen in het dorp alles hebben uitgegeven, taxi namen en nog iets hebben gekocht en zijn weg gerend. in ieder geval andere mensen in dit dorp hebben hun heel goed kunnen beschrijven en dus kon de politie hun makkelijk oppakken omdat 1tj was ook al bekend is bij de politie vanwegen aanranding, overval etc.. lekker dan.. daarna hoorde ik dat veel jongetjes dit doen om naar de gevangenis te kunnen komen omdat ze in de gevangenis tenminste eten krijgen en tv hebben en een bed en onderdak en dat hebben die jongens waarschijnlijk niet thuis of hebben niet eens een thuis.. 4 jaar gevangenis straf was de uitspraak.. die is blij dacht ik:P De andere waren de dag daarna opgepakt en de jongen die denise had gegrepen bij haar keel wouw in het creools zijn excuses aan bieden met een vies lachje erbij.. gelukkig vertelde denise hem dat hij dat in zijn reet kon steken:Phaha geweldig! Het is bijna ongelooflijk maar haar ihpone is terug gevonden en krijgt ze volgende week terug !wouw zoo blij voor haar.. en het gaat al veelbeter met haar alleen kon ze die week nog niet goed slapen en heeft ze niet in haar eigen kamer kunnen slapen.. nu het slot veranderd is gaat het stukken beter..

Ik was helemaal gesloopt maandag door het weekend en had afgesproken om met vim uiteten te gaan dat moest ik even verplaatsten want ik wouw even rustig en goed slapen die avond.. Op dinsdag avond rustig aan gedaan en lekker na werk in ons zwembad gezwommen. Woensdag na werk bracht een lieve collega van me mij naar het hoogste uitkijk punt van Mauritius. Het was zo druk daar dat wij een half uur moesten wachten op een parkeer plek en wij maar door een mooie tuin/park hebben gelopen. Het hoogste punt is op een vulkaan die slaapt erg mooi en ik was daar tijdens zonsondergang dus was een heel mooi gezicht dat alles steeds donkerde werd. Hij nam mij mee uiteten in een lekker vis restuarant en daarna naar een huisfeestje met ze vrienden. Was helemaal top die dag, lekker zon break in de week:) Die dag daarna ging ik uiteten met vim, hij had mij opgehaald in quatre bornes en ging eerst met mij naar een typisch mauritiaans tentje waar je hamin soep kon eten, ik vond de soep erg apart heel veel soorten spices ergveel smaak maar dikke bruine soep als kleur. Dit aten de eerste bewoners van Mauritius vertelde hij mooi. Je moet dat mee een gefrituurde aardappel schrijf in dopen, daarna gingen we gelukkig wel naar een 2014 restaurant maar hij bracht mij helemaal naar bluebay in het zuid oosten (ik zit in het westen) dus dat was 1 uur rijden, Ik was al 1 keer in bluebay geweest toen wij gingen snorkelen. Het is een van de mooiste stranden van Mauritius en wij gingen daar aan het strand eten.. ja wat was dat heerlijk .. cocktailtje er weer bij.. haha sjuul heeft haar drankje gevonden or.. haha nee ik zat al na 2 slokken te gapen en gaf de rest aan mijn lieve vriend vim. Het was erg gezellig en ik was rond half 11 weer netjes thuis.

Vrijdag was het alweer.. wat gaat het toch weer snel als een sneltrein die ik niet wil missen.. Ik heb nog een was lijst met dingen die ik wil doen maar tijd heb ik niet.. :( nog maar 8 weekende en dan moet ik weer naar huis.. onee snel dingen gaan inplannen en avonden maar ook gaan benutten door de week dacht ik. Vrijdag gingen wij metze alle barbecueen en naar big willies in Tamarin. Er zijn 2 nieuwe meiden die week gekomen 1tje werkt ook in mijn bedrijf maar op een andere afdeling en die andere werkt in lux resort waar ze allemaal sport activeiten als surfen/ zeilen/waterskieen mag organiseren en managen. Uhmm jaloers? ja ik wel want daarvoor had ik vorige zomer 50 emails naar 50 verschillende resorts gestuurd omdat dat te mogen doen.. maar ja in een koude airco ruimte achter een laptop is ook best leuk :P haha nee mijn stage is top or mag niet zeuren;)

Big willies is nu mijn favoriete tent want er is top techno muziek in de buiten lucht met 2 grote barren veel lounge stoelen en banken en ook nog is in de begin van de avond life muziek. Achter de bar is er ook nog is een leuke gezellig club en zo heb je voor iedereen wat. De mensen zijn leuk, chill en meeste zijn iets volwassener en ouder dan in flic en flac en er zijn minder stalkers..Tamarinstaat er bekedn om dat de meeste mensen geldhebben daar en dus ook wel wat arrogant zijn maar had niks gemerkt. Ja hier wil ik vaker komen dacht ik toen ik mijn techno dansje lekker weer zat te beoefen in de buitenlucht op de dansvloer. De volgende dag had Vim mij beloofd om mij mee te nemen naar paardenracen want het paarden racen seizoen was weer begonnen. Hij heeft namelijk 3 paarden en zijn nieuwste paard uit zuid afrika ging voor de eesrte keer deelnemen. Ik mocht 1 vriendin meenemen en nam denise mee naturlich, (denise is heel goed in paardrijden en heeft hoog niveau paardenspringen gedaan) dus toepasselijker kon het niet voor haar.

Het was echt super grappig maar dat vertel ik volgende keerxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Juliette

Ik zit nu in Bradenton in Florida, ik zit daar op een Junior College tot eind mei. Ik ben hier op te studeren maar zeker om te tennissen. Ik slaap met een meisje op een kamer in de campus.

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 52715

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Mauritius

03 Januari 2010 - 03 Juni 2010

State college of florida

Landen bezocht: